چرا پیاده به زیارت اربعین می‌رویم؟

در منابع شیعی آمده است که زیارت سید‌الشهدا (ع) با پای پیاده، ثواب بسیار دارد. امام صادق(ع) فرموده است: «من خرج من منزله یرید زیاره قبر الحسین بن علی (ع) انتهای پیام کان ماشیا کتبت له بکل خطوه حسنه و محا عنه سیئه...» هر کس به قصد زیارت امام حسین(ع) پیاده از خانه‌اش خارج شود، خداوند در مقابل هر گام، برای او حسنه‌ای می‌نویسد و گناهی از او می‌زداید.

فاضل دربندی می‌نویسد: این پیاده بودن، یا به جهت فقیر بودن زائر است که نشان می‌دهد این زیارت، برخاسته از شوق و محبت است، یا به جهت آن است که زائر، خود را در برابر سلطان اقلیم جوانمردی و خورشید سپهر عصمت و شهادت، کوچک می‌شمارد و در راه او، رنج سفر پیاده را بر خود هموار می‌کند و هر دو ارزشمند است.
معاویه بن وهب، از اصحاب امام صادق(ع) می‌گوید: خدمت آن حضرت رسیدم. در مصلای خود در خانه‌اش نشسته بود و پس از نماز با خداوند راز و نیاز می‌کرد. از جمله در دعا نسبت به زائران قبر بدن‌های خود را در این راه در معرض قرار می‌دهند... خدایا رحمت کن بر چهره‌هایی که آفتاب، رنگ آن‌ها را تغییر داده، صورت‌هایی که متوجه قبر اباعبدالله است، چشم‌‌هایی که در محبت ما اشک می‌ریزد... خدایا این جان‌ها و بدن‌ها را به تو می‌سپارم، تا کنار حوض کوثر به هم برسیم...» این سنت زیارت پیاده، از زمان ائمه بوده است و تاکنون نیز ادامه دارد و اجر بیشماری برای آن نقل شده است.
[ شنبه 30 آبان 1394برچسب:زیارت اربعین + پیاده + کاوشگر روز, ] [ 10:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خاطره رهبر انقلاب از شگرد شهید اندرزگو در جابه‌جایی سلاح

فرزند شهید اندرزگو درباره ابوی‌اش و نحوه جابه‌جا کردن اسلحه و مهمات، به یکی از خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب اشاره‌کرده و می‌گوید: یکی از خاطراتی که رهبر معظم انقلاب برایم تعریف کردند، این بود که بارها پدرم را در کوچه و خیابان دیده خاطره شنیدنی رهبر انقلاب از شگرد شهید اندرزگو در جابه‌جایی سلاح و مهمات//آماده انتشاربودند و بعد از سلام و احوال‌پرسی متوجه شده بودند که در دست او زنبیلی پر از مهمات و اسلحه است و او با خونسردی کامل آن‌ها را با خود جابه‌جا می‌کرد. پدرم بارها ما را هم هنگام جابه‌جایی مهمات با خود می‌برد تا این عملیات شکلی عادی‌تر به خود بگیرد. البته ما این‌ها را بعدها از زبان حضرت آقا شنیدیم و آن زمان متوجه نمی‌شدیم.

از حضرت آقا شنیدم که: یک روز آقای اندرزگو را در بازار «سرشور» مشهد دیدم که با یک موتورگازی می‌آمد. موتور را که نگهداشت، دیدم چند خروس در عقب موتور خود دارد. از او دربارهٔ خروس‌ها پرسیدم، جواب داد که این خروس‌ها استثنایی‌اند و تخم می‌گذارند! حضرت آقا فرمودند زنبیل را که کنار زدم، دیدم زیر پای خروس‌ها پر از نارنجک و اسلحه است.

[ شنبه 30 آبان 1394برچسب:شهید اندرزگو + رهبر + کاوشگر روز, ] [ 10:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کشتن تروریست‌ ها با من!

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که با اقدامات و حرکات جالب، در میان جوانان و رسانه‌های روس برای خود جا باز کرده، حالا از نقل قول‌های فیلم‌های معروف تاریخ سینما برای نشان دادن عزم ارتش سرخ در راه مبارزه با داعش استفاده کرده است.
بر اساس گزارش «آی‌بی‌تایمز»، رئیس‌جمهور روسیه دیروز در خصوص میزان جدیت ارتش کشورش در نابودی تروریست‌های سوریه گفت: «بخشش تروریست‌ها به خدا مربوط است، فرستادن آنها به سمت وی (کشتن آنها) اما به من مربوط است.»
وی در ادامه سخنان مهیج خود گفت: «تروریست‌ها هر جا که بروند، تعقیبشان می‌کنیم؛ اگر در فرودگاه باشند ما هم در فرودگاه خواهیم بود. اگر در توالت باشند، آنها را می‌گیریم و در حیاط خلوت به زباله تبدیلشان می‌کنیم. اینطور مسئله یکبار برای همیشه حل می‌شود.»
پوتین در این سخنان از دیالوگ «دنزل واشنگتن» هنرپیشه معروف هالیوود در فیلم «مرد آتش» که سال 2004 بر روی پرده رفت، الهام گرفته است.

[ شنبه 30 آبان 1394برچسب:پوتین + تروریست + کاوشگر روز, ] [ 10:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پروژه ی نفوذ


۱ - باید سطح ، عمق ، حیطه ، ابعاد ، جهت گیری و بالاخره اولویت های نفوذ به درستی شناسایی شود.

۲ - اگر موارد مذکور در بند ۱ به خوبی تبیین و شناسایی نشود ممکن است توسط عوامل نفوذی دشمن بحث نفوذ و برخورد با نفوذ دشمن:

یا به ضد خود تبدیل شود و به نفوذ بیشتر عوامل دشمن در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام بینجامد.

یا توسط افراد کم درک و کم بصیرت و یا بی بصیرت (به اصطلاح طبقه ی روشنفکر) و مطبوعات وابسته ، به انحراف کشیده شود.

یا حساسیت خود را از دست داده و به تدریج فرهنگ مبارزه با نفوذ به فراموشی سپرده شده و مردم تحت تأثیر برنامه های نفوذ ، تغییر رفتار و اندیشه را کاملاً پذیرفته باشند

یا به مسئله ای جناحی ، حزبی و سیاسی تقلیل جایگاه پیدا کند.

یا به ابزاري برای متهم سازی یکدیگر تبدیل شود

یا به حربه ای جهت تفرقه ی بین مردم و تحقق پروژه ی دوقطبی سازی مبدل شود.

یا....

۳ - امروز توطئه ی جنگ نرم دشمن به "پروژه ی نفوذ" تبدیل شده است.

۴ - برخی از دولتمردان ، تحت تاثیر تمایلات حزبی و جناحی با استهزا و استخفاف نهادهای امنیتی که با عوامل نفوذی برخورد می کنند قصد دارند ضمن عادی سازی نفوذ ، مردم را با خود همراه کرده و موانع نفوذ فرهنگی شیطان بزرگ را از پیش پای پروژه بردارند.

۵ - عرصه های مختلف نفوذ عبارت است از:
- نفوذ فرهنگی
- نفوذ سیاسی
- نفوذ امنیتی
- نفوذ اقتصادی

۶ - خطرناکترین حوزه ی نفوذ فرهنگی است که تحت عنوان جنگ نرم یا میکرو پلتیک ميلها و یا تأثیرگذاری بر اندیشه ی مردم کشور هدف (ايران) از آن یاد می شود.

۷ - بهترین ، مؤثر ترین ، کم هزینه ترین و دلپذيرترين راه برای موفقیت بیشتر نفوذ فرهنگی قطعاً نفوذ اقتصادی است و به عبارت دیگر ، شیطان بزرگ برای تحقق امیال شیطانی خود و تغییر رفتار مردم ، از راه نفوذ اقتصادی و شکم مردم است.

۸ - از آنجا که هدف مطلوب شیطان بزرگ از انواع نفوذ ، تسلط بر منابع حیاتی و غارت ثروت های کشور هدف است ، بی تردید حتی اگر آنان دنبال نفوذ فرهنگی و سیاسی و امنیتی هستند ، هدف غایی و نهایی شان اقتصاد است چرا که در چارچوب فلسفه ی غرب آن چیزی که اهمیت محوری دارد زندگی مادی و ترویج مصرف بیشتر و در نتیجه وابستگی بیشتر به الگوهای وارداتی است.
ادامه دارد

[ چهار شنبه 27 آبان 1394برچسب:نفوذ + کاوشگر روز, ] [ 15:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سه نکته از ده ها نکته مهم درخصوص حوادث پاریس

- مطابق مشی قبلی رسانه های غربی، داعشی های دخیل در حملات فرانسه می بایست "پیکارجو" خوانده میشدند که اینگونه نبود و مهاجمان بالفظ "تروریست" مورد خطاب قرار می گرفتند.

- تمام رسانه های دنیا بسیج شدند تا اخبار لحظه به لحظه این حمله را گزارش کنند ولی کشته شدن روزانه ۲۰۰ نفر در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و... هیچ جذابیتی برای این رسانه ها نداشته و بعضا مورد بایکوت خبری قرار می گیرد.

- فرانسه بتازگی بزرگترین ناو جنگی خود؛ یعنی ناو هواپیمابر شارل دوگل را برای حضور در ائتلاف غربی برضد داعش به منطقه خاورمیانه اعزام کرده. با توجه به اینکه مهاجمان این حمله را "۱۱ سپتامبر فرانسه" نامیدند، بعید نیست این حمله یک توجیه برای حمله گسترده به سوریه و اشغال نظامی آن باشد.

[ چهار شنبه 27 آبان 1394برچسب:داعش + حوادث پاریس + کاوشگر روز, ] [ 14:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چرا گنبد حرم امیرالمؤمنین(ع) پرچم ندارد؟

برای بسیاری از مردم این سوال وجود دارد که چرا بر گنبد نورانی امیرالمومنین(علیه السلام) پرچمی وجود ندارد در حالی که تمامی گنبدهای ائمه اطهار(علیهم السلام) پرچم دارند؟

چرا گنبد حرم امیرالمؤمنین(ع) پرچم ندارد؟

پرچم نمادی به نشانه خون‌خواهی و طلب تقاص است و تقاص خون امام علی(علیه السلام) توسط فرزندش امام حسن(علیه السلام) از ابن ملجم ملعون گرفته شد؛ در حالی که سایر امامان معصوم(علیهم السلام) در انتظار قیام امام منتظر برای قصاص قاتلان هستند.  گنبد حضرت زینب(سلام الله علیها) نیز پرچمی نداشت تا اینکه بارگاه نورانی اش به دست شمر صفتان بمباران شد و مدافعان حرم حضرت زینب پرچم تقاص را بر گنبد ملکوتی اش بر افراشتند.

[ چهار شنبه 27 آبان 1394برچسب:گنبد حضرت علی + پرچم + کاوشگر روز, ] [ 14:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چهار فایده خدمت به خانواده در کلام رسول الله(ص)

رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به امیرمومنان علیه‌السلام فرمودند:
خدمت به خانواده کفاره گناهان بزرگ، موجب فرونشاندن خشم الهی، مهریه حوریان بهشتی و موجب فزونی حسنات و درجات است. ای علی (ع)! به خانواده خدمت نمی‌کند مگر صدّیق یا شهید یا مردی که خدا برایش خیر دنیا و آخرت را خواسته است.

متن حدیث:

یا علی؛خِدمَةُ العِیالِ کَفّارَةٌ لِلکَبائِرِ و َتُطفى غَضَبَ الرَّبِّ، وَ مُهُورُ الحُورِ العینِ، و َتَزیدُ فِى الحَسَناتِ و َالدَّرَجاتِ یَا عَلِیُّ لَا یَخْدُمُ الْعِیَالَ إِلَّا صِدِّیقٌ أَوْ شَهِیدٌ أَوْ رَجُلٌ یُرِیدُ اللَّهُ بِهِ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَه.

[ چهار شنبه 27 آبان 1394برچسب:خدمت به خانواده + کاوشگر روز, ] [ 14:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عاملان حملات پاریس را بیشتر بشناسید

مسئولان فرانسوی هویت پنج نفر از هفت تروریست عامل حملات تروریستی اخیر در حومه پاریس را تایید کردند و گفتند که چهار نفر از آنان فرانسوی هستند و دست کم سه نفر از آنان در سوریه بوده اند.

حمله به تئاتر "باتاکلان" که به کشته شدن 89 نفر منجر شد، به ضرب گلوله سه تروریست حامل سلاح صورت گرفته است.

اسامی این سه تروریست که کمربندهای انفجاری خود را درزمان یورش پلیس به سالن کنسرت منفجر کردند، به شرح زیر است: "عمر اسماعیل مصطفاوی" (29 ساله) است که هویتش ازطریق اثر انگشت قطع شده وی شناسایی شد.


عاملان حملات پاریس را بیشتر بشناسید + تصاویر

وی یک فرانسوی است که در سال 1985 در كوركورون درحومه پاریس متولد شد و در فاصله سال های 2004 تا2010 هشت بار محکوم شد ولی هیچ گاه زندانی نشد.

علیرغم اینکه وی ازسال 2010  به علت افراط گرایی دارای سابقه جنایی است، اما هیچ گاه در یک قضیه قضایی تروریستی دست نداشته است.

یک مسئول ترک تصریح کرده بود که پلیس ترکیه در دسامبر 2014 و ژوئن 2015 دوبار به پاریس درباره این تروریست هشدار داده بود اما پاریس هیچ توجهی به این هشدار نکرد.

عاملان حملات پاریس را بیشتر بشناسید + تصاویر

بنا به اعلام منابع پلیس فرانسه، بازپرسان همچنان درپی اثبات این مساله هستند که وی درسال 2014 در سوریه اقامت داشته است.

تروریست دوم "سامی عمیمور" (28 ساله) است که در پاریس متولد شده و مسئولان فرانسوی در اکتبر2012 وی را پس از سفر ناموفقش به یمن، به وابستگی گروهی مرتبط با یک طرح تروریستی متهم کردند.

اما در پاییز 2013، برای عمیمور به علت نقض قوانین مربوط به نظارت قضایی ، حکم بازداشت بین المللی صادر شد.

درآن زمان عمیمور به سوریه رفت و تا تابستان 2014 درآن کشور بود.

*** حملات در خیابان های پاریس

در سه مورد تیراندازی به سوی پیاده روی کافه ها  و رستورانی در منطقه ای شلوغ در شرق پاریس، دست کم 39 کشته شدند.

ازجمله تروریست هایی که دراین حملات شرکت داشتند: "ابراهیم عبدالسلام" (31 ساله) فرانسوی مقیم بلژیک است که به احتمال زیاد، جز گروه جانیانی بود که به شهروندانی که در پیاده روهای کافه ها نشسته بودند، حمله کردند.

وی به تنهایی کمربند انفجاری خود را مقابل این کافه واقع در بلوار ولتیر در مرکز پاریس منفجر کرد که یک زخمی برجای گذاشت.

عاملان حملات پاریس را بیشتر بشناسید + تصاویر

ابراهیم یک خودروی دارای پلاک را در بلژیک اجاره کرده بود که این خودرو یک روز پس از حملات پاریس، در مونترو نزدیک پاریس پیدا شد و در داخل این خودرو، سه تفنگ کلاشینکوف و 15 مخزن گلوله پیدا شد.

بازپرسان خانواده " ابراهیم عبد السلام " را مورد بازجویی قرار دادند و یکی از برادرانش به  نام " محمد عبد السلام " در ارتباط با این بازجویی ها مدتی در بازداشت بود و سپس بدون اینکه اتهامی به او وارد شود، آزاد شد.

مسئولان بلژیکی برای  برادر سوم وی به نام " صلاح عبد السلام " ، حکم بازداشت بین المللی صادر کردند.

 استادیوم دوفرانس

دو جوان درعرض نیم ساعت، کمربندهای انفجاری خود را در اطراف ورزشگاه بین المللی فرانسه منفجر کردند و یک رهگذر در این انفجارها کشته شد.

این دو تروریست جوان عبارتند از : "بلال حدفی" (20 ساله) فرانسوی مقیم بلژیک که به گفته بازپرسان در سوریه اقامت داشته است.

عاملان حملات پاریس را بیشتر بشناسید + تصاویر

"احمد المحمد" (25 ساله) از اهالی ادلب در سوریه است که گذرنامه سوری وی نزدیک جسدش پیدا شد.

براساس اثر انگشت این تروریست، وی ماه اکتبر در یونان بوده است. پلیس گفته است که باید درباره اصالت گذرنامه اش اطمینان حاصل کند.
[ چهار شنبه 27 آبان 1394برچسب:تروریست + پاریس + کاوشگر روز, ] [ 14:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هشدار امیر پوردستان به داعش: تحرکات‌تان قبل از رسیدن به مرز‌های ایران خنثی می‌شود

امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه بازدید از منطقه یال‌عباس تربت جام محل برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله 3 در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات در فضای جنگ‌های نیابتی مواجه هستیم که بازیگران آن گروه‌های تکفیری هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در راستای مقابله با دشمن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکتیک‌ها و سلاح‌های مجهزی را پیش‌بینی کرده و در همین راستا اولین رزمایش محمد رسول‌الله ماه گذشته در غرب کشور توسط یگان‌های واکنش سریع برگزار شد و پس از شناخته شدن نقاط ضعف و قوت این رزمایش در منطقه شرق کشور در 2 قالب دفاعی و امنیتی و متناسب با فضای امنیتی کشور برگزار می‌شود.

پوردستان خاطرنشان کرد: تلاش ما انجام رسالتی که در بحث حفاظت از مرزها بر عهده داریم بوده است.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر داعش پس از انفجارهای پاریس گفت: داعش تهدید کرده که گزینه‌های پس از فرانسه روسیه و ایران هستند و در این رابطه وزیر امورخارجه عراق هم هشدار لازم را داد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ترسی از این تهدیدات ندارد و در دیاله عراق نیز خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم شده و ضمن تقویت نیروهای تحت امر اخطار شدید دادیم که اگر اقدامی صورت پذیرد با پاسخ قاطع و کوبنده نیروهای مسلح ایران انجام خواهد شد و مشابه این کار را در افغانستان هم داشتیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بخشی از داعش در شمال افغانستان است و علاقه‌مند نزدیکی به مرزهای ایران بود ولی ملت ایران هم مطمئن باشند که فرزندانشان در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی آماده هستند.

پوردستان افزود: قبل از رسیدن دشمن به مرز، اقداماتش خنثی خواهد شد و داعش مطمئن باشد که اگر کوچکترین غلطی کند با پاسخ تند و کوبنده ایران همراه خواهد شد.

وی تصریح کرد: مأموریت‌های مستشاری فعلاً در اختیار نیروی قدس سپاه است اما ارتش این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز همکاری لازم را داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: یکی از اقدامات در بحث تهدیدات، تهدیدات زمینی بوده و در این رابطه متخصصان برجسته روی سلاح‌های مجهز و مورد نیاز کار می‌کنند، همچنین در همین راستا در بحث تقویت علوم دفاعی تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه تهران منعقد کردیم و در 29 فروردین سال 95 و همزمان با رژه روز ارتش رونمایی از سلاح‌های جدید را خواهیم داشت که اخبار آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

پوردستان در پاسخ به سوال تسنیم در رابطه با بحث امنیت زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تمامی یگان‌های نظامی جهت برقراری امنیت زائران پیاده اربعین حسینی ورود پیدا کرده‌اند و وارد صحنه شده‌اند و امنیت مرزی خوزستان نیز با نزاجا بوده است و خوشبختانه همدلی خوبی میان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برقرار است و متناسب با شرایط تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ می‌شود و نیروهای مسلح آماده مقابله با هر گونه تهدیدی هستند.

وی گفت: هدف از برگزاری رزمایش‌ها ارتقاء قدرت دفاعی بوده و در سالجاری، 3 رزمایش و 5 رزمایش تخصصی انجام شده است و در این رزمایش‌ها ضمن بالا بردن ظرفیت ارتش به مردم اطمینان‌بخشی می‌دهد و همچنین به کسانی هم که خیال خام در سر دارند هشدار جدی می‌دهد که در صورت هر گونه اقدام احمقانه علیه ایران با پاسخ جدی و کوبنده نیروهای مسلح این کشور همراه خواهند بود.

[ سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:پوردستان + کاوشگر روز, ] [ 13:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خاطرات علی کاظم سرباز بعثی عراق

سید جواد هاشمی این داستانو از زبون یه بعثی که توی مکه باهاش آشنا شده بود تعریف می کرد، می گفت:توی جنگ ایران و عراق زخمی شده بودم، کنار چندتا جسد عراقی دیگه افتاده بودم، از دور دیدم یه بسیجیه لاغر اندام با یه اسلحه کلاش دستش داره میاد طرف ما، جنازه ها رو وارسی می کرد. با خودم گفتم: علی کاظم  این همه تو اونا رو کشتی حالا نوبت خودت شد، گفتم یا علی خودت کمکم کن...خودمو زدم به مردن...یکی یکی جنازه ها رو برمی گردوند، رسید به من، فهمید زندم، نشست رو بروم زل زد تو چشمام ازم پرسید اسمت چیه؟ گفتم: علی کاظمگفت: اسمت علیه و باما می جنگی؟ شرمنده شدم ولی  توبه نکردم...گفت: شیعه ای ؟گفتم: آرهگفت: شیعه ای وبا ما می جنگی؟ شرمنده شدم ولی باز هم توبه نکردم...گفت کجا زندگی می کنی؟  گفتم:نجفگفت کجای نجف؟ گفتم: حوالی حرم علی ابن ابی طالب(علیه السلام)گفت: اسمت علیه وشیعه ای و همسایه مولای من علی اون وقت با ما می جنگی؟گفت: می دونی آرزوم چیه؟ آرزومه شهید شم بعد به رسم اعراب جنازمو دور ضریح مولام طواف بدن و روبروی گنبد با صفاش دفنم کنن...گفت به خاطر اینکه اسمت علیه می خوام آزادت کنم،پاشو...من هم به رسم اسرا  پیراهنمو بهش هدیه دادم وبا تمام توان به طرف جبهه ی خودی فرار کردم و  نفهمیدم کی از حال رفتم...چشمامو که باز کردم پدر ومادر وخواهر و برادرم اطرافم بودم.پدرم گفت: علی کاظم تو زنده ای؟ ما چند وقت پیش تو رو قبرت کردیم...صورتت کامل سوخته بود،از روی پیراهنت ومدارک داخل جیبت شناساییت کردن...ما هم به رسم اعراب جنازرو دور ضریح علی ابن ابی طالب طواف دادیم و در وادی السلام درست روبروی گنبد علی(علیه السلام) دفنش کردیم... تا اینو شنیدم از تخت آمدم پایین و سجده کردم وگفتم:اللهم اغفر لی الذنوب التی...فهمیدم شهدای شما مستجاب الدعوة اند...

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:علی کاظم + سرباز بعثی + کاوشگر روز, ] [ 10:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بعد از شانزده سال پیکر محمد رضا را سالم از خاک در آورده بودند

بعد از شانزده سال پیکر محمد رضا را سالم از خاک در آورده بودند. صدام گفته بود این جنازه نباید به این شکل به ایران برود. پیکر پاک محمد رضا را سه ماه در آفتاب گذاشتند تا شناسایی نشود، ولی جسد سالم مانده بود. حتی روی جسد پودر مخصوص تخریب جسد ریختند که خاصیتش این بود که استخوان های جسد هم از بین می‌رفت ولی باز هم جسد سالم مانده بود. وقتی گروه تفحص جنازه محمد رضا را دریافت می‌کردند، سرهنگ عراقی که در آنجا حضور داشته گریه می‌کرده و گفته: ما چه افرادی را کشتیم! مادر شهید می گوید موقع دفن محمد رضا، حاج حسین کاجی به من گفت: «شما می‌دانید چرا بدن او سالم است؟» گفتم: «از بس ایشان خوب و با خدا بود.» ولی حاج حسین گفت: «راز سالم ماندن ایشان در چهار چیز است: هیچ وقت نماز شب ایشان ترک نمی‌شد؛ مداومت بر غسل جمعه داشت؛ دائما با وضو بود و اینکه هر وقت زیارت عاشورا خوانده می‌شد، ما با چفیه هایمان اشکمان را پاک می‌کردیم ولی ایشان با دست اشکهایش را می‌گرفت و به بدنش می‌مالید و جالب اینکه جمعه وقتی برای ما آب می‌آوردند، ایشان آب را نمی‌خورد و آن را برای غسل نگه می‌داشت»
[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:شهادت + کاوشگر روز, ] [ 10:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

««خیانت بزک»»

درباره‌ی تکمیل نقشه دشمن در تغییر رفتار جمهوری اسلامی
- سال هاست که شیطان بزرگ از براندازی جمهوری اسلامی ایران ناامید شده است. آنها انواع جنگ های رو در رو را آزموده اند. «در دوره ی ده ساله ی اول(پیروزی انقلاب)، با توطئه ی براندازی سخت - جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی - شروع کردند؛ اما نتوانستند کاری بکنند ... در دوره ی بعد، براندازی نرم را دنبال کردند - تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی - که آن هم به جایی نرسید.29/3/85» اما امروز نقاب بر چهره کشیده اند. حرف هایشان را تغییر داده اند و «میگویند ما تغییر نظام را نمیخواهیم» تنها به دنبال این هستیم که ایران رفتارش تغییر کند.
- اما ملت ایران به خوبی می داند که «تغییر رفتار با تغییر نظام هیچ تفاوتی ندارد؛ درست همان است؛ یعنی تغییر آن سیرت اسلامی ... تغییر رفتار یعنی شما از آن چیزهایی که از لوازم قطعی و حتمی حرکت به آن سرمنزل است، دست بردارید؛ از آن کوتاه بیایید و نسبت به آن، اهتمام خودتان را از دست بدهید21/12/93» و این تغییر به این معناست که «باقی ماندن نام جمهوری اسلامی و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین کننده ی اهداف آمریکا، صهیونیسم و شبکه ی قدرت جهانی باشد. 20/7/94»
برنامه کنونی آمریکا، تغییر رفتار ایران است. جریان غرب گرای داخلی هم در این پازل بازی می کند و این روزها فعالیت خود را در رسانه ها و تریبون های مختلف در نزد افکار عمومی افزایش داده است. به نظر می رسد این برنامه سه ضلع دارد؛ اضلاعی که هر کدام یکی از پایه های حیات مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است.
1-تحریف بنیانگذار جمهوری اسلامی؛
 اولین ضلع برنامه تغییر، خط امام را مورد هدف قرار داده و به شدت به دنبال جایگزینی تفسیرها و روایت های خودساخته به جای نص صریح و معتبر امام است. در حالی که مهم ترین شاخص جهت گیری های انقلاب اسلامی ایران، محکمات امام (بیانات، آثار و وصیت نامه امام) است. انحراف در شاخص سبب می شود که رفتار هم منحرف شود. به همین دلیل «جهت گیری ها مهم است ... گاهی تفسیر غلط از امام می شود، تفسیر غلط از جهت گیری مورد نظر امام انجام می گیرد؛ که این هم چیز بدی است و خطرناک هم هست.30/4/92» محکمات امام، چراغ راه است. «اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.14/3/94»

2- ایجاد تردید در مردم
یکی از پایه های مشروعیت و اقتدار جمهوری اسلامی، مردم هستند؛ مردمی که «ما می توانیم» را از امام خود آموخته و با عزمی راسخ، انقلاب را در گردنه های مهم و صعب العبوری نظیر جنگ تحمیلی، فتنه ها و ایستادگی در مقابل نظام سلطه یاری کرده و می کنند و جوان هایشان پیشرفت های تحسین برانگیز علمی، دفاعی، امنیتی و... را به منصه ظهور رساندند. اما برخی «سعی میکنند عزم راسخ ملّت را در مسائل مهمّ مربوط به سرنوشت کشور به هم بزنند، در آنها تردید ایجاد کنند؛ جای احساس عزّت و اعتمادبه نفس ملّی، احساس حقارت ملّی را به آنها تزریق میکنند؛ جای ایمان راسخ، شبهه افکنی و بی اعتقادی؛ جای کار و تلاش و همّت بلند، لذّت جویی و شهوت رانی1/1/93» را جایگزین کنند. جریانی که «میخواهد وابستگی را تئوریزه کند، استقلال را مسخره کند، دلهای جوانان را برای مستقل زیستن متزلزل کند، نمیشود در مقابل او بی تفاوت ماند؛ باید در مقابل او عکس العمل نشان داد.1/1/93»
3- بزک کردن دشمن
سومین ضلع تلاشی که بزک کنندگان امریکا برای تغییر رفتار در ایران انجام می دهند؛ تغییر در ذهنیت مردم است تا دشمنی های آمریکایی ها با ملت ایران فراموش شود. توضیح اینکه با روی کار آمدن اوباما با شعار «تغییر»، برخی در ایران وسوسه شدند که می شود با این رییس جمهور، راهی برای حل مسائل و اختلافات بین آمریکا و ایران پیدا کرد و وارد تعامل شد. اما حقیقت چیز دیگری بود. «میگویند ما به سمت ایران دست دراز کردیم ... اگر دستی دراز شده باشد که یک دستکش مخمل رویش باشد، اما زیرش یک دست چدنی باشد، این هیچ معنای خوبی ندارد. 1/1/88» فریبکاری های اوباما با ارسال دو نامه به حضرت آیت الله خامنه ای به اوج خود رسید؛ نامه هایی که کارویژه شان «تغییر محاسبات مسئولان» کشور بود. رهبر انقلاب دراین باره فرمودند: «اظهارات رئیس جمهور آمریکا در دو نامه به اینجانب مبنی بر اینکه قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرف داری اش از فتنه های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد و تهدیدهای صریح وی به حمله ی نظامی و حتّی هسته ای ... پرده از نیت واقعی سران آمریکا برداشت. 29/7/94» [ادامه در پیام بعدی]
 اگر کارهای اوباما مبنی بر «فریب» مردم ایران روی خارجی سکه «تغییر رفتار» باشد، «بزک»، نقشه غرب گرایان داخل کشور و روی داخلی آن است. «یکی از کارهای آمریکایی ها در این سالهای آخر، این است که کسانی را وادار کنند به بَزَک کردن چهره ی آمریکا؛ به اینکه این جور وانمود بکنند که آمریکایی ها اگر هم یک روزی دشمن بودند، امروز دیگر دشمنی نمیکنند ... یک عدّه ای البتّه مغرضانه این کار را میکنند، یک عدّه ای هم از روی ساده لوحی این کار را میکنند. 12/08/94»
 بنابراین «کسانی که می خواهند دشمنی خباثت آلود آمریکا و برخی دنباله روهای آن را با بزک تبلیغاتی و رسانه ای بپوشانند در واقع به ملت و کشور خیانت می کنند. 6/4/94» اظهاراتی نظیر «امام باحذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بودند» و یا تقلیل ماهیت استکباری آمریکا و هم تراز کردن خصومت های آن با دیگر کشورها، موجب می شود «تا از دشمنی او غفلت بشود و او بتواند دشمنی خودش را اعمال کند و خنجر را از پشت فرو کند. 12/08/94».

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:دشمن + کاوشگر روز, ] [ 10:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جاسوس آمریکایی در ایران به دام افتاد

ماموریت «نزار زاکا» در ایران/ از انقلاب سدر در بیروت تا جاسوسی در تهران نزارزاکا در راستای برنامه آمریکایی ها برای نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی درایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود.

، طی چند روز گذشته یک تبعه لبنانی-آمریکایی به اتهام جاسوسی در خاک جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد. نزار زاکا که در پایگاه ریورساید آمریکا آموزش دیده است به عنوان یک شهروند آمریکایی محسوب می‌شود و این در حالی است که مقامات آمریکایی ضمن تایید این مطلب، از پذیرفتن مسئولیت او شانه خالی کرده و آن را به مقامات لبنانی حواله کرده‌اند. نزار زاکا که به عنوان یک مهره اطلاعاتی دستگاه امنیتی آمریکا به شمار می‌آید فعالیت‌های مختلفی را برای سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده است. این شخص که به عنوان گنج پنهان در میان منابع اطلاعاتی ایالات متحده مشهور است در جریان انقلاب سدری لبنان نقش ویژه‌ای را ایفا کرده است. نزار زاکا از عواملی است که در سال ۲۰۰۵ و در جریان ترور رفیق حریری با همراهی مقامات آمریکایی بشار اسد را متهم به کشتن نامبرده کرده و در نتیجه موجبات این مسئله را فراهم کرد که روابط حسنه بین سوریه و لبنان مخدوش و آتش فتنه و تفرقه شعله‌ور شود. در همین حال نزار زاکا در راستای ادامه این روند و بر اساس طراحی که سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده بود به تحریک مردم لبنان پرداخت تا جایی که عده‌ای در لبنان خواستار آمدن جي آي اس(سيستم اطلاعات جغرافيايي) شدند و در ادامه پس از این حوادث انتخابات پارلماني لبنان برگزار شد كه طي آن ائتلاف ضد سوري پيروز شد و آنها این پیروزی را انقلاب درخت سدر نامیدند. پیروزی جریان سعید حریری در انتخابات باعث شد تا اسرائیل بتواند اقدامات خود را علیه لبنان گسترش داده و لبنان را به لحاظ سیاست داخلی تضعیف و متفرق نماید. به اين ترتيب ژنرال ميشل عون رهبر ائتلاف ضد سوري تصميم به پيوستن به مخالفان را گرفت. در همین حال آمریکا به همراه اسرائیل ترورهای هماهنگی را در لبنان انجام داد به گونه‌ای که آمریکا طرح های ترور بيشتری را به منظور خلاص شدن از دست عون برنامه ريزي كرد. نزار زاکا طی این مدت به عنوان یکی از لیدرهای آموزش دیده توسط آمریکا، عاملی برای تضعیف حزب‌الله لبنان نیز بشمار می‌آمد. به گونه‌ای که برای در دست گرفتن کنترل لبنان به یک انقلاب مخملی نیاز بود که این انقلاب به خاطر پیروزی جریان مخالف حزب الله در سال ۲۰۰۵ به انقلاب سدری لبنان معروف شد. پس از آن آمریکایی‌ها بر اساس همین تجربه در لبنان دست به انقلاب مخملی در صربستان و گرجستان و جاهای دیگر زدند. نزار زاکا در راستای برنامه دستگاه امنیتی آمریکا برای حضور در ایران و نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی در ایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود تا دراین صورت سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا بتوانند فعالیت‌های خود را در ایران افزایش داده و ضربات لازم را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کنند در همین حال نزار زاکا در راستای ادامه این روند و بر اساس طراحی که سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده بود به تحریک مردم لبنان پرداخت تا جایی که عده‌ای در لبنان خواستار آمدن جي آي اس(سيستم اطلاعات جغرافيايي) شدند و در ادامه پس از این حوادث انتخابات پارلماني لبنان برگزار شد كه طي آن ائتلاف ضد سوري پيروز شد و آنها این پیروزی را انقلاب درخت سدر نامیدند. پیروزی جریان سعید حریری در انتخابات باعث شد تا اسرائیل بتواند اقدامات خود را علیه لبنان گسترش داده و لبنان را به لحاظ سیاست داخلی تضعیف و متفرق نماید. به اين ترتيب ژنرال ميشل عون رهبر ائتلاف ضد سوري تصميم به پيوستن به مخالفان را گرفت. در همین حال آمریکا به همراه اسرائیل ترورهای هماهنگی را در لبنان انجام داد به گونه‌ای که آمریکا طرح های ترور بيشتری را به منظور خلاص شدن از دست عون برنامه ريزي كرد. نزار زاکا طی این مدت به عنوان یکی از لیدرهای آموزش دیده توسط آمریکا، عاملی برای تضعیف حزب‌الله لبنان نیز بشمار می‌آمد. به گونه‌ای که برای در دست گرفتن کنترل لبنان به یک انقلاب مخملی نیاز بود که این انقلاب به خاطر پیروزی جریان مخالف حزب الله در سال ۲۰۰۵ به انقلاب سدری لبنان معروف شد. پس از آن آمریکایی‌ها بر اساس همین تجربه در لبنان دست به انقلاب مخملی در صربستان و گرجستان و جاهای دیگر زدند. نزار زاکا در راستای برنامه دستگاه امنیتی آمریکا برای حضور در ایران و نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی در ایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود تا دراین صورت سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا بتوانند فعالیت‌های خود را در ایران افزایش داده و ضربات لازم را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:جاسوس آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 10:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پست اینستاگرامی پرستو صالحی درباره عموهای فیتیله‌ای

پرستو صالحی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در اینستاگرام خود ضمن انتشار تصویری از عموهای فیتیله ای نوشت: بنده به عنوان فردی که یک رگم ترکی است می گم که "عموهای فیتیله ای بابت تمام سال هایی که لبخند بر لبان کودکان این آب و خاک نشاندید سپاسگذارم. شرمنده که این روزها نوک تیز پیکان فقط و فقط متوجه اهالی هنر است.  راستی ... ما مردم از کی اینقدر بی انصاف شدیم؟ همه ما گاهی دچار اشتباه میشیم.



عکس/ پست اینستاگرامی پرستو صالحی درباره عموهای فیتیله‌ای

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:عموهای فیتیله + توهین + کاوشگر روز, ] [ 9:34 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ماشین پلیس ایران

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:ماشین پلیس + کاوشگر روز, ] [ 9:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کتاب ریاضی داعش

ه تازگی تصاویری از کتاب ریاضی گروه تروریستی داعش در رسانه‌ها منتشر شده که در آن از ابزار جنگی از جمله تانک، اسلحه و چاقو برای آموزش ریاضی و جمع و تفریق به کودکان استفاده شده است.

کشتن و اعدام افراد بی‌گناه نزد داعش محدود به سن خاصی نیست. گروه تروریستی داعش به شیوه‌های مختلف قصد دارد افراد را با جنگ، گردن‌زنی و انواع روش‌های قتل آشنا کند. این تروریست‌ها تاکنون جنایات بی‌رحمانه‌ای علیه همه فرقه‌های مذهبی عراق انجام داده و آثار باستانی زیادی را ویران کرده‌اند.

کتاب ریاضی داعش! + تصاویر

 

کتاب ریاضی داعش! + تصاویر


کتاب ریاضی داعش! + تصاویر

[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:کتاب ریاضی داعش + کاوشگر روز, ] [ 10:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تسلیحات ورودی به نزاجا در نوهد آزمایش می‌شود

سنگ بنای تشکیل نیروهای ویژه در ارتش، به اواسط دهه 40 برمی‌گردد و در سال 1348 بود که تیپ 23 با 5 گردان در تهران تشکیل  و بعدها یک گروهان عملیات روانی و یک گروهان رهایی گروگان هم به این ساختار اضافه شد.

ساختار این تیپ در دفاع مقدس به لشکر -با 2 تیپ تکاور و یک تیپ نوهد- ارتقا یافت و در همیان سالها، «کارکنان نوهد» تیپ 3 لشکر 23 سازماندهی شدند.

این تیپ در سال 1372 از لشکر 23 جدا شد و تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد -یا همان ساختار قبلی اما با کمی تغییر نسبت به قبل- تشکیل شد و به صورت مستقل در ساختار نیروی زمینی ارتش قرار گرفت.

در این تغییرات بجای 5 گردان،‌ 3 گردان نوهد، یک گروهان رهایی گروگان و یک گروهان عملیات روانی و قسمت‌هایی که بایستی تیپ را پشتیبانی کنند، تشکیل شد.

آنچه در زیر می خوانید گفتگوییست با امیر سرتیپ دوم نوذر نعمتی فرمانده تیپ کلاه سبزهای ارتش:

* تفاوت دوره‌های ویژه «نوهد» با دورهای دیگر ارتش

امیر نعمتی در ابتدا به اهمیت یگان نوهد پرداخته و می‌گوید: همان‌طور که از اسم این یگان مشخص است،‌ «نوهد» مخفف نیروهای ویژه هوابرد است و این بدین معنی است که کارکنان این تیپ، دوره‌هایی بیشتر از کارکنان یگان‌های تکاور طی می‌کنند تا بتوانند مأموریت‌های خود را انجام دهند.

وی افزود: برای مثال، دوره‌ای که در یگان‌های تکاور عادی برگزار می‌شود، دوره تکاور کوهستان -در کمیته تکاور مرکز پیاده شیراز- است اما ما حدود 11 دوره مختص نیروهای ویژه برگزار می‌کنیم که دوره چتربازی -بعنوان پایه اصلی دوره‌ها- و دوره نوهد از آن جمله است که که کارکنان در تمامی رسته‌ها بایستی در مدت 1 سال آن را طی کنند.

تسلیحات ورودی به نزاجا در نوهد آزمایش می‌شود/ سلاح چینی در مقایسه با ژ-۳ رد شد


«طی این دوره، نیروها آموزش رزم در شرایط مختلف جغرافیایی اعم از کویر، جنگل،‌ کوهستان، رزم در محیط آبی خاکی، غواصی و رزم در برف را فرامی‌گیرند و سپس برای تکمیل دوره نوهد، دوره‌های مربی چتربازی، چتربازی سقوط آزاد، اسکی،‌ رهایی گروگان، موتور سواری و تازش، تک‌تیرانداز هجومی، تربیت مربی کوهستان، دوره عملیات ویژه و دوره حفاظت شخصیت‌ها را آموزش می‌دهیم. اینها در واقع تفاوت تیپ 65 نوهد با سایر یکان‌های تکاور ارتش است.»

نعمتی با بیان اینکه طی دوره نوهد، پایه و اساس کار تیپ 65 است، افزود: لازمه گذراندن این دوره، پشت سر گذاشتن دوره چتربازی اتوماتیک است و کارکنان بایستی در این دوره مهارت را کسب کنند.

وی افزود: دشواری‌های دوره چتربازی ایجاب می‌کند که شرکت کنندگان در شرایط مطلوبی بوده و از سلامت کامل جسمی و روحی، به عنوان لازمه صد در صدی دوره چتربازی برخوردار باشند.

«البته تمام کارکنان نیروهای مسلح در بدو استخدام، مسیر آزمایش‌های پزشکی را طی می‌کنند، اما ما در تیپ 65 نوهد آزمایش‌های کامل‌تری را در خصوص سلامت جسمی و روحی کارکنانی که وارد تیپ می‌شوند انجام می دهیم و در صورتی که کارکنان از همه لحاظ مورد تأیید پزشک باشند، می‌توانند در دوره چتربازی شرکت کنند.»

* در رهایی گروگان اولین گلوله باید به هدف اصابت کند

فرمانده تیپ 65 نوهد با اشاره به یگان رهایی گروگان اظهار داشت: افرادی که در این یگان خدمت می‌کنند، بدروه آموزشی بسیار سخت، حساس و طولانی 18 ماهه را می‌گذرانند.

«ما در این دوره رهایی گروگان در ناو، رهایی گروگان در هواپیما، رهایی گروگان در قطار، رهایی گروگان در جنگل و رهایی گروگان در خودرو را آموزش می‌دهیم. کارکنان ما بایستی در این دوره حتماً‌ تیراندازی را به طور دقیق فرابگیرند، چون کسی که در این یگان انجام وظیفه می‌کند، تحت هیچ شرایطی نباید اشتباه کند و اولین گلوله باید هدف را مورد اصابت قرار بدهد و درست به جایی اصابت کند که نیاز است.»

نعمتی ادامه داد: مثلاً ممکن است گروگان‌گیر، فردی را به عنوان سپر خود قرار داده باشد؛ پس نیروی ما باید آن‌قدر در تیراندازی مهارت و دقت داشته باشد که از کوچکترین زمان استفاده کند و هدف را مورد اصابت قرار دهد تا گروگان آسیبی نبیند و به سلامت آزاد شود و گروگان گیر از بین برود.

* آموزش دوره‌های ویژه برای سایر کارکنان ارتش توسط نوهد

فرمانده تیپ 65 نوهد در بخش دیگری از این گفت‌وگو به دوره سقوط آزاد اشاره و تصریح می‌کند: دوره بسیار مهم دیگری که این یگان آموزش می‌دهد و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است،‌ دوره سقوط آزاد و تربیت مربی سقوط آزاد است،‌ با توجه به اینکه نفوذ از راه آسمان و نفوذ از دریا از قابلیت‌های اصلی نیروهای ویژه هوابرد است، کارکنان بایستی چترباز سقوط آزاد باشند تا بتوانند به هر منطقه‌ای که مورد نظر است، وارد شوند و مأموریت خود را انجام دهند.

تسلیحات ورودی به نزاجا در نوهد آزمایش می‌شود/ سلاح چینی در مقایسه با ژ-۳ رد شد


نعمتی تاکید کرد: این یگان دوره‌های عملیات ویژه، تربیت مربی کوهستان،‌ موتورسواری و تازش، حفاظت شخصیت‌ها و تربیت مربی تک تیرانداز و هر دوره‌ای که آموزش خاصی را داشته باشد، بنا به دستور، برای سایر کارکنان ارتش آموزش می‌دهد.

* تدریس جنگ‌های نامنظم به یگان‌های نزاجا توسط کلاه‌سبزها

وی گفت: برای مثال دوره تربیت مربی تیرانداز که آموزش آن جدیداً‌ به مرکز آموزش تکاور محول شده است، برای اولین بار در این تیپ آغاز شد و ما 6 دوره را برای کارکنان نیروی زمینی برگزار کردیم. همچنین با توجه به اهمیت جنگ‌های نامنظم، این یگان وظیفه دارد به سایر یگان‌های نیروی زمینی نیز نحوه انجام مأموریت در جنگ‌های نامنظم را آموزش دهد و هم اکنون افرادی از تیپ 65 نوهد در سایر یگان‌ها در حال تدریس و تعلیم جنگ‌های نامنظم به کارکنان نیروی زمینی ارتش هستند.

* حفاظت از فرماندهان ارتش به عهده رهایی گروگان نوهد است

نعمتی با بیان اینکه دوره‌های رهایی گروگان و سقوط آزاد در حال حاضر در سطح ارتش و نیروهای مسلح کاربرد دارد، گفت: برای مثال یکی از مأموریت‌های یگان رهایی گروگان، حفاظت از شخصیت‌های ارتش است.

«محافظان فرماندهان عالی رتبه ارتش از بهترین آموزش دیدگان گروهان رهایی گروگان هستند. ستاد کل نیروهای مسلح و سایر نیروهای ارتش هم،‌ گاه افرادی را برابر نیاز برای طی این دوره معرفی می‌کنند.»

فرمانده تیپ 65 نوهد اظهار داشت: حضور نیروهای ویژه در خارج از ارتش، بنا به دستور سلسله مراتب است. چنین ماموریت‌های با توجه به امنیت بسیار بالای کشور، تاکنون نیاز نبوده ولی اگر روزی هم نیاز باشد به طور یقین استفاده می‌شود.

* آماده ماموریت در خارج از مرزها هستیم

نعمتی با اشاره به اقدامات نوهد در دوران دفاع مقدس گفت: در بسیاری از عملیات‌هایی که ارتش و سپاه انجام داده‌اند، جمع‌آوری اطلاعات و نفوذ به عمق خاک عراق بر عهده نوهد و نیروی مخصوص بوده است و شهدا و جانبازانی‌، از جمله شهید آبشناسان، از شهدای شاخص نوهد هستند که در نبردهای این یگان، تقدیم انقلاب و اسلام شده‌اند.

تسلیحات ورودی به نزاجا در نوهد آزمایش می‌شود/ سلاح چینی در مقایسه با ژ-۳ رد شد


وی ادامه داد: مأموریت‌های ما بیشتر شامل مأموریت‌های شناسایی توأم با رزمی و اکثراً برون‌مرزی بود؛ چون در واقع مأموریت‌های ما پشت جبهه دشمن و نفوذ به قلب دشمن و ضربه‌زدن به نقاطی است که دشمن اصلا انتظار آن را ندارد و این می‌تواند هم شناسایی باشد و هم رزمی،‌ الان هم اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد و جنگی رخ دهد،‌ ما طبق مأموریت‌های خودمان وارد عمل می‌شویم.

* استفاده از لباس‌های استتار جدید در نوهد

فرمانده تیپ 65 نوهد در ادامه به تجهیزات این یگان اشاره و تصریح کرد: انجام مأموریت در یک یگان منظم، نیازمندی‌های تجهیزاتی خودش را دارد که در اختیار یگان‌ها قرار دارد، اما با توجه به اینکه تیپ نوهد یک یگان نامنظم است و ممکن است مأموریت‌های که در جنگ‌های نامنظم متصور هستیم، به تجهیزات خاص نیاز داشته باشد، تجهیزات مورد نیاز از نیروی زمینی درخواست و برای انجام مأموریت واگذار می‌شود.

وی افزود: همچنین این یگان‌ دارای لباس‌های مخصوص و لباس‌های استتار بصری، حرارتی و ... و تجهیزات مخابراتی جدید است که با توجه به مأموریت‌های محوله در اختیار قرار گرفته است.

* آزمایش سلاح چینی برای مقایسه با ژ-3

نعمتی خاطرنشان کرد: ضمناً هرگونه تجهیزاتی که قرار باشد به نیروی‌زمینی ارتش تحویل داده شود، با توجه به اهمیت تجهیزات و دانش تخصصی کارکنان این یگان،‌ برای انجام آزمایش ابتدا به تیپ 65 نوهد واگذار شده و پس از انجام آزمایش‌های کارشناسی توسط متخصصان ما، نظر کارشناسی به سلسله مراتب فرماندهی نیروی زمینی ارتش منعکس می‌شود.

فرمانده تیپ 65 نوهد گفت: بعنوان مثال انجام آزمایش کاربرد تفنگ‌های تک تیرانداز شاهر بود که نقاط قوت و ضعف آن به جهاد خودکفایی نیروی زمینی منتقل و اشکالات آن برطرف شد.

وی در پایان به انجام آزمایش بر روی نارنجک‌‌انداز 40 میلی‌متری و نیز مقایسه یک سلاح‌چینی با تفنگ ژ-3 اشاره کرد که کارکنان نوهد در چند مرحله و در مأموریت‌های مختلف سلاح مورد نظر را مورد آزمایش قرار دادند و در نهایت این سلاح مورد قبول قرار نگرفت.

[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:ارتش + نوهد + نزاجا + کاوشگر روز, ] [ 9:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حیا در فضای مجازی

بزرگواران توجه داشته باشیم:
 
- حال در فـضـای مـجـازی که اینقدر رابطه‌ها تنگاتنگ و به عبارتی بدون مرز شده مسئله حیا و حجاب چگونه تفسیر می‌شود؟  
- حجاب را می‌توان در حجاب نگاه، حجاب گفتار، حجاب رفتار، حجاب فیزیکی بدن و حجاب قلب تفسیر کرد.
- اگر در دنیای واقعی تا به حال با هیچ نامحرمی هم‌کلام نشده‌ایم ، چت با نامحرم در اینترنت برای شخص خودمان یک نوع هنجارشکنی به حساب می‌آید.
- اگر در زندگی دوست نداریم کسی عکس هر چند با حجابمان را نداشته باشد، با گذاشتن تصویرمان در پروفایل، برخلاف عرف خودمان عمل کرده‌ایم و این عمل ممکن است به لغزش‌های عملی منجر شود.
- باید به خودمان یاداوری کنیم نامحرم نامحرم است....
- خواهرم عکس پروفایلت آنگونه هست که بایدباشد...؟؟
-و تو ای برادرم حرفهایت بادختران اددلیستت آنگونه هست که بایدباشد...؟؟؟
- ایا مرز بین محرم ونامحرم راحفظ کرده اید؟؟؟
-درست است که اینجاهمه چیز مجازیست....
همه چیز...
- امااینجاهم نامحرم،نامحرم است.
- نکند حضورت و ارتباطت  آنگونه باشدکه نباید... ویاحرفهایت آنگونه باشدکه نباید...
- آری اینجا محیطی مجازیست...محیطی بی حد و مرز
- اما خدایش همان خدای همیشگے ست
اندکی لازم است....حواسمـان باشد ؛
- اینترنت و چت، و آزادی بی حد این دنیای مجازی نه محرمیت ایجاد میڪند و نه باعث شکستن حد مرز ها می سود اين يه تلنگره هم براى خودم هم براى بقيه...

راستش را بخواهی ...
.
همه چیز از آنجایی شروع می شود ک بصرت را فدای نظرت کنی...
.
.
این چشم های خاکی یک روز بالاجبار هم که شده بسته می شود...
اما بصرت...تازه آن روز باز می شود...
.
آنوقت تویی و دنیایی از مردمک هایی ک از بصرت طلب دارند...

 

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:فضای مجازی + شرم و حیا + حجاب + کاوشگر روز, ] [ 13:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شهیدی که ﻧﺎﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺻﺪﺍﻡ ﺑﺪﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﻭ ﻧﯿﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ.

ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺷﻬﯿﺪ " ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ " ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻠﻤﺒﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻋﺮﺍﻕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ؛ ﻧﺎﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺻﺪﺍﻡ ﺑﺪﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﻭ ﻧﯿﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﺗﺎﻡ ﮐﺮﻭﺯ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭﻟﯽ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﻭ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻓﯿﻠﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﺳﺖ . ﻣﯽﺧﻮﺍﻡ ﺑﺎ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻭﻃﻦ ﭘﺮﺳﺖ ﮔﻤﻨﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺸﯿﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺩ . ﺑﺎ ﺟﻮﺍﻥ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ، « ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ » ﻭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻋﺠﯿﺐ ﺷﻬﺎﺩﺗﺶ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﻮﯾﺪ.

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:علی اقبال دوگاهه + خلبان + کاوشگر روز, ] [ 13:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حمله مشکوک امریکا به مقر مخالفان البغدادی

  حمله مشکوک آمریکا به مقر مخالفان البغدادی

 

 
تنها بازمانده این حادثه نیز که با خودرو در حال فرار به سمت سد البعث رقه بود مورد حمله جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت و کشته شد.
 
ابوبکر البغدادی چند سالی در زندان آمریکایی ها در عراق بوده و در سال 2006 آزاد شده است.
 
[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:داعش + کاوشگر روز, ] [ 12:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امام موافق حذف مرگ بر امریکا بود؟

افسران - امام موافق حذف مرگ بر امریکا بود؟

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 12:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عملیاتی شدن یگان های واکنش سریع در ارتش ج.ا.ا...

امیر پوردستان،  گفت: این رزمایش بسیار خوب برگزار شد و یگان‌های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت‌های بسیار بالا و انعطاف پذیری برخوردار هستند و اکثر نیروهای شرکت کننده در رزمایش محرم یگان های واکنش سریع بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به هماهنگی‌های بین یگان‌های واکنش سریع، زرهی و توپخانه اشاره کرد و گفت: در این رزمایش هماهنگی بین آتش های پشتیبانی توپخانه، هوانیروز و سایر یگان‌ها در سطح بسیار خوب و قابل قبولی بود. همچنین هوانیروز در پشتیبانی آتش و تخلیه مجروح در سریع ترین زمان ممکن، موفق عمل کرد.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک محرم، در حوزه تهدیدات در فضای ناهمطراز و جنگ های نیابتی توانسته است با عملکرد خوب و آمادگی رزمی بالای یگان های شرکت کننده به تمامی اهدافی که مورد نظر بود، برسد.

امیر پوردستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درحال حاضر فقط 5 یگان در سطح نیروی زمینی ارتش به عنوان نیروی‌های واکنش سریع شناخته می شوند، گفت: این ها بخشی از یگان‌های نیروی زمینی هستند که تحت عنوان واکنش  سریع عملیاتی شده‌اند، در حال حاضر ما در تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش نیروهای واکنش سریع را داریم و اینها از قابلیت بسیار خوبی برخوردار هستند و تمامی آیین نامه‌ها، سلاح‌ها، تکنیک ها و تاکتیک های عملیاتی را برای آن ها متناسب با تهدیدات مهیا ساخته ایم.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی برای حضور در عرصه فضای جنگ های نیابتی آمادگی لازم را دارد و یگان های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت بسیار بالا و انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:نیروی واکنش سریع + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 12:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شعله های آتش در پادگان منافقین در لیبرتی

منابع امنیتی عراق از اصابت ۲۵ فروند موشک «کاتیوشا» به کمپ «لیبرتی» مقر عناصر گروهک تروریستی منافقین در اطراف فرودگاه بغداد خبر دادند.
[ شنبه 9 آبان 1394برچسب:لیبرتی + منافقین + کاتیوشا + کاوشگر روز, ] [ 14:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پوست سگ با دباغی پاک نمیشود

افسران - قابل توجه ، پوست سگ با دباغی پاک نمیشود اهل دلاش فهمیدن منظورمو


  حالا برخی هرچقدر از آمریکا تعریف کنید بازم آمریکا آمریکاست و تعریف و تمجید شما باعث نمیشه ازخباثتش کم کنه ، به قول معروف پوست سگ با دباغی پاک نمیشود یعنی هرچقدر هم پوست سگ رو دباغی کنید باز هم ذات نجسی دارد

[ شنبه 9 آبان 1394برچسب:اوباما + کاوشگر روز, ] [ 14:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عدام آیت الله؛ خودکشی سیاسی آل سعود

افسران - اعدام آیت الله؛ خودکشی سیاسی آل سعود

...آل سعود تصور می کنند که این اقدام، نشانگر قدرت آنهاست و پایگاه مردمی، اجتماعی و سیاسی این رژیم نامشروع و غیر مردمی و غیر دموکراتیک در داخل سعودی را تحکیم و تقویت خواهد کرد؛ اما ارزیابی های کارشناسان و تحلیلگران اوضاع، کاملا عکس این برداشت را نشان می دهد و تاکید می کند که اعدام آیت الله، یک اشتباه تاریخی خواهد بود که جبران آن، از عهده سران بی تدبیر و خودرأی و استبدادپیشه کنونی سعودی خارج خواهد بود...

[ شنبه 9 آبان 1394برچسب:شیخ نمر + کاوشگر روز, ] [ 14:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

لطفاً اين متن را دو بار بخوانيد:

 ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻟﻬﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ يك ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺣﺶ ﺭﻭ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﺮﺩ.
نشاﻥ مى داد يك ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺤﻘﻖ يك ﺳﺮﯼ ﻻﺷﻪ ﻣﺮﻍ ﺭﻭ ﺩﺍﺧﻞ يك ﺗﻮﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﭼﻨﺪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺑﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﺎﯼ ۱۰-۲۰ ﻣﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺣﻔﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ يك ﺭﻭﺑﺎﻩ آﻣﺪ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ يك ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺍﯾﻦ ﻻﺷﻪ ﻯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ؛ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺗﯿﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻻﻥ مى رود ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻯ ﮔﻠﻪ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺭﻭ مى آورد؛ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ يك ﺭوﺑﺎﺕ ﺟﺮﺛﻘﯿﻞ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺍﻭﺭﺩﻥ ﺗﻮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﻭ مخفى اش ﮐﺮﺩند ﻭ ﺑﺎ يك ﻣﺎﯾﻌﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﭙﺮﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﺛﺮ ﺑﻮ ﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﺴﯿﺮ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻧﺪ.
* ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ همان ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻭ ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻭﺑﺎﻩ ديگه آمدن ﺳﺮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺍﻭﻝ ﻭ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﺸﺘﻨﺪ ﻣﺮﻏﻬﺎ ﺭﻭ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮑﺮﺩند ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ آن ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻓﺘﻦ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻟﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺸﺘﻦ ﮐﺮﺩ.
 ﺟﺎﻟﺒﯿﺶ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﯽ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﻣﯿﮕﺸﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺳﺮﺷﻮ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﻭﺭ مى شدند ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻮ ﻣﯿﮑﺸﯿد!؟ محققين ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﯿﻢ ﮐﻤﯽ ﺭﻭﯼ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺭﻭ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺩﻳﺪ.
 ﺍﯾﻦ ﺩﻓﻌﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ، ﺭﻭﺑﺎﻩ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺑﺎ ﺩﻧﺪاﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺮﺩ.
* ﺍﯾﻦ ﺗﯿﻢ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ آمدن ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ هماﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﻭ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺳﻮﻡ ﺑﺮﺩﻧﺪ و بوى مرغها را با اسپرى پاك كردند. ﺭﻭﺑﺎﻫﻬﺎ ﻭﻗﺘﯽ دوباره ﺭﺳﯿﺪﻥ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﻮﺩﺍﻟﻬﺎ ﺭا ﮔﺸﺘﻦ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻓﺘﻨﺪ.
ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻝ ﺭﻭ نشان ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﻪ ﺟﺴﺖ ﻭ ﺟﻮ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ ﺩﺍﺧﻞ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ماﻧﺪ، يك ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺻﺒﺮ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺧﺒﺮﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻧﺰﺩﯾﮑﺶ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﭼﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺮﺩﻩ .
 ﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻻﺷﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽ ﺑﺮﺩند ﻭ ﮐﻠﯽ آﺯﻣﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻋﮑﺴﻬﺎ ﻭ آﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ نشاﻥ مى دهد ﺍﯾﻦ ﺣﯿﻮاﻥ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﯾﮏ ﺷﻮﮎ ﻋﺼﺒﯽ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻩ.
 ﻭ….
* ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺩ ﻣﮑﺮ ﻭ ﺣﯿﻠﻪ ﮔﺮﯼ ﺩﺭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻫﺴﺖ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ مى كند ﺻﺪﺍﻗﺘﺶ ﺑﯿﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻪ ﺳﮑﺘﻪ ﻣﯿﺰند ﻭ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﺍﺯ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ كه ﻣﯿﺎيند ﺭﻭﺯﯼ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﻪ ﺯباﻥ مى آورند ﺑﻌﺪ ﺟﺎلب اينكه ﺣﺘﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭﻭغ هاﺷﻮﻥ آﺷﮑﺎﺭ مى شود ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﻩ ﻣﻴﺮوند ﻭ ﺍﺻﻼً ﻭ ﺍﺑﺪﺍً ﻫﻢ ﺧﻢ ﺑﻪ اﺑﺮﻭ نمى آورند ﻭ ﺍﺳﻔﻨﺎﮐﺘﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ  خودمان  را شیعه  مولا علی  بدانیم غزا دار امام حسین (ع)
ﭼﻘﺪﺭ زشت است ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺳﻪ ﮐﻪ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺍﺯﺵ ﺩﺭ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﭘﯿﺸﯽ ﺑﮕﯿﺮند.

* ﭼﻘﺪﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ.
ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ گرچه ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺮﺣﻤﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺟﺎلبى ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺍﺷﺖ...

[ دو شنبه 4 آبان 1394برچسب:متن جالب + کاوشگر روز, ] [ 13:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هدیه نفیسی که مجید مجیدی از مردم عراق گرفت

طی مراسمی هاشم الحیدری از مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» تقدیر کرد و انگشتری متبرک به تربت پاک سید الشهداء را به این کارگردان هدیه داد.

عکس/ عکس العمل مجیدمجیدی بعد از گرفتن هدیه اش از دبیرکل حزب الله

[ دو شنبه 4 آبان 1394برچسب:مجید مجیدی + فیلم + کاوشگر روز, ] [ 13:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برتری «عماد» بر سپر موشکی پیکان-۳ اسرائیل

وبگاه «امور دفاعی، موشکی» اسرائیل در گزارشی با اشاره به ساخت موشک عماد از سوی ایران به صراحت نوشت، موشک «عماد» ساخت ایران قابلیت پیشی گرفتن بر سامانه دفاع موشکی «پیکان 3» یا «ختس» (نام عبری) اسرائیل را دارد. ختس یا پیکان 3 نوعی سامانه ضد موشک بالستیک می‌باشد که بصورت مشترک توسط شرکت صنایع هوایی اسرائیل و شرکت بوئینگ آمریکا طراحی و ساخته شده است.

سامانه موشکی ختس یا پیکان 3

وبگاه امور دفاعی، موشکی اسرائیل در ادامه این گزارش نوشت: ایران موفق شده موشک جدید بومی خود که بردی متوسط داشته و «عماد» نام دارد را با موفقیت شلیک نماید. آنطور که «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران اعلام کرده است، موشک عماد را می‌توان تا اصابت به هدف هدایت و کنترل نمود.

بر اساس تخمین تحلیلگران، این موشک جدید سال آینده عملیاتی خواهد شد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران اینک دارای موشک‌های سطح به سطح با برد بیش از 2000 کلیومتر است و می‌تواند پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل را در منطقه هدف قرار دهد.

به نوشته این وبگاه، به نظر می‌رسد موشک جدید عماد نسخه‌ای بر گرفته از موشک‌های با سوخت مایع «غدیر» و «شهاب» باشد. این موشک بالستیک میان برد یا (MRBM) با سوخت مایع حرکت می‌کند و برخی منابع مطلع اعلام کرده‌اند برد آن بیش از 1700کیلومتر و قادر به حمل مهمات به میزان 750 کیلوگرم (1650 پوند)  است. موشک عماد برخلاف نسل‌های قبلی‌اش نمونه‌ای جدید از موشک تجهیز شده به سامانه هدایت شونده است که قادر به کنترل 4 سطح آیرو دینامیکی و پروازهای فراتر از جو است و با تنظیم مسیر خود مجددا وارد جو زمین شده و به هدف اصابت می‌کند.

موشک عماد

این وبگاه صهیونیستی نوشت: موشک عماد احتمالا با سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای با کنترل آیرو دینامیک و نیروی محرکه است و با این قابلیت‌ها قادر به فریب دادن موشک‌های رهگیر بوده و تهدیدی جدید علیه سامانه‌های دفاع موشکی جدید است.

وبگاه امور نظامی و موشکی اسرائیل در ادامه با اشاره به رونمایی چند روز قبل شهر موشکی یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عمق 500 متری زمین نوشت: ایران از یکی از چند پایگاه موشکی خود در حالی‌که واحدهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن‌جا حضور داشتند، رونمایی کرد. تاسیساتی با شبکه‌ای از تونل‌های پی در پی با سطحی پوشیده شده از بتون که ایران را قادر می‌سازد به سرعت و به طور مطلوب موشک‌های خود را از انبار برای پرتاب و هدف‌گیری آماده کند.

بر اساس این گزارش، ایران به طور معمول پایگاه‌های موشکی که دارای درهای ورودی و خروجی بسیاری است را در مناطق ناهموار کوهستانی قرار داده و سکوهای پرتاب نیز اغلب زیر سازه‌های مسقف و مستتر قرار گرفته‌اند. تمام این اقدام‌ها برای از بین بردن عملیات اطلاعاتی دشمن و یا استفاده از ماهواره و پهپاد برای رصد موشک‌های ایران است.

نمایی از شهر موشکی ایران

سکوهای پرتاب چند منظوره در هر پایگاه می‌تواند سوخت رسانی چند موشک که معمولا کاری زمان بر است را انجام دهد. با انجام چنین عملیات زیر زمینی موشک‌های سوخت مایع ایران چون شهاب – 3 و غدیر بدون مواجهه با موشک‌های دشمن آماده شلیک می‌شوند. چنین زیر زمین‌های عمیقی همچنین از تجسس‌های اطلاعاتی هوایی دشمن مصون می‌مانند.

در خاتمه این گزارش آمده است: تونل‌های بزرگ نواحی زیادی را برای حمل و نقل موشک‌های آماده پرتاب مهیا می‌کند. این سکوهای پرتاب موشک که به طور همزمان آماده پرتاب موشک‌های جدید می‌شوند، موثرتر از پرتاب موشک ‌از سیلو است که نیاز به زمان برای سوخت‌گیری مجدد بعد از شلیک هر موشک دارد. موشک‌های راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر این شهرک زیر زمینی به پرتاب‌های سیلویی نیز متکی هستند که اولین نمونه آن در سال 2011 رونمایی شد.

[ دو شنبه 4 آبان 1394برچسب:موشک عماد + کاوشگر روز, ] [ 13:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مرد افسانه‌ای ارتش سوریه کیست؟

مرد افسانه‌ای ارتش سوریه "عصام زهرالدین” است که در کشتن داعش در شرق سوریه ید طولایی دارد. این شخص در استان "دیرالزور” در کشتن داعش بسیار خبره عمل کرده است.
سرلشکر گارد ریاست جمهوری "عصام زهرالدین” اکنون فرماندهی ارتش در "حلب” را در اختیار دارد و قبلا فرماندهی ارتش در "دیرالزور” "حمص” و محله مشهور "حمص بابا عمرو”/ و "دوما” و.. را برعهده داشته است.
سرلشکر «عصام زهر‌الدین» از شخصیت‌های برجسته نظامی سوریه است که گروههای تروریستی وابسته به القاعده و داعش از عملیاتی که این شخص فرماندهی می‌کند بسیار واهمه دارند.
وی از اهالی استان "السویدا” سوریه است و فرماندهی یک گروه عملیاتی حرفه‌ای را عهده‌دار است.
سرلشکر "زهرالدین” در لیست سیاه سازمان جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی(موساد) قرار دارد و چندین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفته که خوشبختانه موفق به ترور وی نشده‌اند.

مرد افسانه‌ای ارتش سوریه کیست؟ +عکس

مرد افسانه‌ای ارتش سوریه کیست؟ +عکس

مرد افسانه‌ای ارتش سوریه کیست؟ +عکس

[ دو شنبه 4 آبان 1394برچسب:قاتل داعش + کاوشگر روز, ] [ 13:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حضور متفاوت یزید در خیابان

عکس/یزید

[ دو شنبه 4 آبان 1394برچسب:یزید + کاوشگر روز, ] [ 12:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بازشناسی عبرت‌های عاشورا برای امروز

اگر روحیه بسیجی کنار برود

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای براساس "بینشی قرآنی" جایگاهی والا برای تاریخ قائل هستند: «اگر تاریخ یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت- که اصلاً برنامه‌ی انسان‌سازی و برنامه‌ی بشریت است - تاریخ را وارد خودش نمی‌کرد... بنابراین، تاریخ مهم است.»(۱۳۷۰/۱۱/۰۸)

در این بینش "درس و عبرت‌گیری" از تاریخ مسئله‌ی اصلی است: «قرآن به ما می‌گوید: نگاه کنید و از گذشته‌ی تاریخ، درس بگیرید... قرآن‌که صادق مصدِّق است، ما را به عبرت گرفتن از تاریخ دعوت می‌کند.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰) این نگاه به تاریخ بر پایه مهم تغییر نیافتن "جبهه‌بندی‌های اصلی بشر" در طول تاریخ متکی است: «رنگ‌های زندگی عوض می‌شود، روش‌های زندگی عوض می‌شود؛ اما پایه‌های اصلی زندگی بشر و جبهه‌بندی‌های اصلی بشر، تغییری پیدا نمی‌کند.»(۱۳۷۹/۰۱/۰۲)

لازمه‌ی عبرت‌گیری از تاریخ "دغدغه داشتن نسبت به آینده" است. می‌توان با استخراج و فهمِ عمیق درس‌ها و عبرت‌ها، ضمن شناخت نقش خود، نسبت به وظایف خود آگاه شد: «در تاریخ چیزی هست که اگر بخواهیم از آن عبرت بگیریم، باید دغدغه داشته باشیم. این دغدغه، مربوط به آینده است... تاریخ یعنی من و شما... ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ایم. بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰)

یکی از اصلی‌ترین وقایع تاریخی که با نگاهِ درس آموزی و عبرت‌گیری از سوی رهبری مورد توجه قرار گرفته ماجرای "قیام امام حسین‌علیه‌السلام " ‌و نهضت عاشوراست. در بحث عبرت‌های عاشورا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سؤالی مهم و بنیادین را مطرح می‌کنند: «ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات‌اللَّه‌و‌سلامه‌علیه، جامعه اسلامی به آن حدّی رسید که کسی مثل امام حسین علیه‌السلام، ناچار شد برای نجات جامعه اسلامی، چنین فداکاری‌ای بکند؟... آن جامعه‌اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21591/C/13910902_0121591.jpg
مجموعه پوستر«عبرت‌های عاشورا»
رهبر انقلاب به قربانگاه رفتن امام حسینعلیه‌السلام پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبرصلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم و حاکم شدن شخصی چون یزید بر جامعه‌ی اسلامی را نتیجه‌ی یک بیماری در جامعه‌ی آن زمان دانسته و شناخت این بیماری و آفت را برای جامعه‌ی اسلامیِ امروز ایران فوری‌تر از سایر درس‌ها و عبرت‌های عاشورا می‌دانند: «اگر بیماری‌ای وجود دارد که می‌تواند جامعه‌ای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبراسلام و امیرالمؤمنین علیهما‌السلام بوده‌اند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم... جامعه ما خیلی باید مواظب باشد که به آن بیماری دچار نشود. عبرت، این‌جاست! ما باید آن بیماری را بشناسیم؛ آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم. به‌نظر من این پیام عاشورا، از درس‌ها و پیام‌های دیگر عاشورا برای ما امروز فور‌ی‌تر است.»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو عامل را به عنوان عوامل اصلی این گمراهی معرفی کرده‌اند: «دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویت؛ حساب معنویت را از زندگی جدا کردن... دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوت‌رانی‌ها رفتن؛ دنبال هوس‌ها رفتن و در یک جمله: دنیاطلبی. به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. این‌هارا اصل دانستن و آرمان‌ها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم.»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

رهبر انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌ها را ضامن دوامِ نظام امامت دانسته و از بین رفتن ارزش‌ها، فراموشی آرمان‌ها و انزوای جوانان مومن را زمینه‌ساز انحراف و گمراهی می‌دانند: «اگراین ارزش‌ها را نگه داشتید، نظام امامت باقی می‌ماند. آن وقت امثال حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاة والسّلام، دیگر به مذبح برده نمی‌شوند. اما اگر این‌ها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه‌ی بسیجی را ازدست دادیم چه؟ اگربه جای توجه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجملات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را درانزوا انداختیم و آن آدم‌پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی‌صفاىِ بی‌معنویت را مسلط کردیم چه؟ آن‌وقت همه چیز دگرگون خواهد شد... باید در مقابل انحرافی که‌ ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. پس، عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم روح انقلاب در جامعه منزوی و فرزند انقلاب گوشه‌گیر شود. عده‌ای مسائل را اشتباه گرفته‌اند.»(
[ یک شنبه 3 آبان 1394برچسب:عبرت های عاشورا + کاوشگر روز, ] [ 11:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

در عاشورا دعوا بين دو نوع ديندارى بود

در عاشورا دعوا بين دو نوع ديندارى بود، يكى ديندارى تا مرز فداء و ايثار جان و مال و اسارت بچه ها و زنان و شلاق، و ديگرى ديندارى تا مرز امنيت و رفاه و احترام اجتماعى و ثروت!

بعضى آرزو دارند به هر قيمتى پير شوند و در رختخواب بميرند، اين تنها آرزويشان هست، بزرگ ترين آرزويشان پير شدن و در رختخواب مردن است، چنين كسانى با همه چيز به شرط چاقو رو به رو می شوند، يعنى به شرط منافع خودشان، چون هدف، زنده ماندن است.
هدف اين ها زندگى به هر قيمت ولو يك روز بيشتر است.

اين يك نوع مذهبى بودن است، يك نوع ديگر هم، مذهبى بودن ياران حسين است كه در راه كربلا قاسم كه يك نوجوان سيزده ساله است، می گويد ما داريم به سمت مرگ می رويم، امام از او می پرسد كه نظرت راجع به مرگ چيست؟
می گويد "احلى من العسل"

[ یک شنبه 3 آبان 1394برچسب:عاشورا + کاوشگر روز, ] [ 11:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]